af Annemarie Nørhede Jakobsen | apr 17, 2026
KLARINET: Kristian er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Søren Elbo, Lee Morgan og John Kruse. I 2010 blev han ansat i Aarhus Symfoniorkester, hvor han har spillet siden. Kristian er kendt for sit smukke spil på basklarinetten, som han har hovedansvar for i orkestret. Det er i år 30 år siden, Kristian selv deltog på Vesterlund, og det har lagt den spæde kim til en god musiker karriere.
af Annemarie Nørhede Jakobsen | nov 6, 2025
TROMPET: Gert Skovlod Hattesen har været ansat som trompetist i Prinsens Musikkorps siden 2000 og vicedirigent siden 2005. Gert startede med at spille i Peder Most Garden i Svendborg, og efter 6 år kom han ind på Det Fynske Musikkonservatorium. Han har også studeret i Chicago, Berlin og Oslo, og han har haft ansættelser ved flere af de danske symfoniorkestre.
af Annemarie Nørhede Jakobsen | jun 7, 2024
FAGOT: Jørgen er desværre ikke med i 2024 – men i stedet kommer Lars Mathiesen. Lars begyndte at spille fagot på Randers Musikskole, og har efterfølgende studeret på konservatorierne i Århus, Stockholm, København og Odense hos blandt andre Mogens Mogensen, Morten Østergaard og Sebastian Stevensson. Lars har spillet med samtlige danske symfoniorkestre, Randers Kammerorkester, Malmö Symfoniorkester, Helsingborg Symfoniorkester samt Livgardens Musikkorps og Det Kongelige Kapel, og siden 2018 har Lars været fastansat i Odense Symfoniorkester.
af Maj Munk | apr 11, 2022
HARPE: Mette har studeret på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Sonja Gislinge, på Indiana University i USA hos Susann McDonald samt på solistklassen i Århus. Efter sin debut assisterede hun i alle landets orkestre, indtil hun i 2022 blev ansat i Aalborg Symfoniorkester. Mette har været med til at oprette Århus Sinfonietta, og hun har optrådt som solist med bl.a. Århus Sinfonietta, Randers Kammerorkester, Sundsvall Kammerorkester og Aalborg Symfoniorkester.
af Maj Munk | dec 6, 2021
KONTRABAS: Andreas startede sin musikalske karriere i de rytmiske øvelokaler med en række forskellige bands, hvor han turnerede i både ind- og udland. Omkring 2010 blev han fanget af den klassiske musik, og et år senere kom han ind på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Her studerede han hos Michal Stadnicki og Joel Gonzales, og i dag er Andreas ansat i Odense Symfoniorkester.
Seneste kommentarer